Poradnia obejmuje kompleksową i wielospecjalistyczną opieką diagnostyczno – terapeutyczną nad świadczeniobiorcami z uszkodzonym słuchem, wadami rozwoju mowy oraz dzieci słyszące rodziców głuchych.
Opieka medyczna zapewniana jest przy współpracy dostępnego lekarza specjalisty otolaryngologa – foniatry dr n med. Barbara Dąbrowska – Szmulik.

Świadczone usługi logopedyczne to m. in.:

  • Badanie, diagnozowanie i ocena rozwoju mowy dziecka,
  • Ćwiczenia oddechowe, głosowe i dykcji,
  • Usprawnienie narządów artykulacyjnych dzieci,
  • Trening słuchowy,
  • Prowadzenie ćwiczeń zmierzających do rozumienia mowy,
  • Pełna opieka nad rodzinami pacjentów – doradztwo, przygotowanie do pracy rehabilitacyjnej.

Świadczone usługi psychologiczne obejmują m. in.:

  • Prowadzenie badań diagnostycznych pod kątem określania poziomu rozwoju dziecka, deficytów fragmentarycznych, zaburzeń emocjonalnych,
  • Prowadzenie zajęć rehabilitacyjnych i ogólnorozwojowych stymulujących rozwój dziecka, eliminujący powstałe deficyty rozwojowe.

Świadczone usługi pedagogiczne to m. in:

  • Prowadzenie badań i diagnozy pedagogicznej,
  • Wyrównywanie współwystępujących z dysfunkcją słuchu deficytów zwłaszcza z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym,
  • Przygotowanie do nauki szkolnej,
  • Wyrównywanie ujawniających się braków w wiadomościach szkolnych,
  • Współpraca z rodzicami w zakresie metod wychowawczych i rehabilitacyjnych z dzieckiem w domu.

Na rehabilitację pacjenci przyjmowani są na podstawie skierowań lekarzy z oddziałów i poradni specjalistycznych:

  • otolaryngologicznej,
  • otolaryngologii dziecięcej,
  • audiologicznej,
  • foniatrycznej,
  • neurologicznej,
  • rehabilitacji medycznej.

Podstawą rehabilitacji jest kompleksowa i wielospecjalistyczna indywidualna diagnoza. Opracowywana jest ona przy użyciu m. in.:

  • wywiadu,
  • obserwacji,
  • kwestionariusza obrazkowego,
  • przesiewowego testu logopedycznego,
  • skali dojrzałości umysłowej,
  • skal Inteligencji dla dzieci.

Na podstawie indywidualnej diagnozy (surdologopedycznej, logopedycznej, pedagogicznej, psychologicznej) tworzony jest program terapii pacjenta, który w trakcie rehabilitacji podlega weryfikacji.

Systematycznie prowadzona rehabilitacja zakłada harmonijny, optymalny rozwój dzieci, ograniczenie następstw deficytów i zaburzeń oraz przystosowanie do życia i funkcjonowania w społeczeństwie.

Wstecz